Crec que ambdós poemes , en moments i perspectives diferents dels seus autors , comuniquen sensacions que son intemporals .No hem de fer gaires abstraccions per entendre que, en el context actual , assistim a aquesta pèrdua de senyal . Tampoc sabem si l’ eco dels nostres problemes realment arriba a qui els haurien de sentir , però que sembla que no els escoltin o no vagin per a ells .
Ambos poemas tienen algo en común aunque les separan muchos años. Comunican sensaciones que nos son muy próximas y actuales. Vemos por un lado que se “pierde la señal” y que por otro “ el eco” de nuestras necesidades no es oído por quien tiene la obligación de escuchar.
Es perd el senyal
No tinguis pietat del què has estat,
Perquè la pietat es massa breu:
no dona temps a construir-hi res.
De nit, en un petit aeroport,
veus com un avió s’està enlairant.
Va perdent- se el senyal.
Sents el convenciment què estàs vivint
uns anys sense esperances que ja són
els mes feliços de la teva vida.
Hi ha una altre poesia. hi serà sempre,
com hi ha una altre musica.
La de Beethoven sord. Quan es perd el senyal.
Joan Margarit ( Poemari Es perd el senyal Ed. Proa 2012 )
SALGO A LA CALLE Y VOY EN ASCUA VIVA...
Salgo a la calle y voy en ascua viva,
o voy temblando porque el mundo es triste.
Y vuelvo de la calle y entro en casa
y el mundo sigue triste sin remedio.
Y no es que falte un ángel en la estancia
que nos sonría, que nos hable al menos.
Y no es que falte un dios para las cosas,
ni ese deseo de pasar soñando
sin escuchar las quejas que en el aire
vagan por encontrar por fin el eco.
Concha Méndez. Niño y sombras, 1936
Concha Mendez es representante de la generación del 27, si bien es poco conocida
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