divendres, 16 de setembre del 2016

Testament

Reprenem aquest ja 18 o 19  temporada poètica ,amb la poesia que es va llegir al comiat de Carles Segura Roda, i que mols assistents varen demanar que la trametés de nou 
Esta poesía fue leída en el acto de recuerdo de Carles Segura Roda. Alguno de los asistentes me pidió que la reprodujese en el primer divendres poetic 
 
TESTAMENT
 
Quan l'hora del repòs hagi vingut per mi vull tan sols el mantell 
 d'un tros de cel marí.
Vull el silenci dolç del vol de la gavina dibuixant el contorn  d',una
 cala ben fina; l,olivera  d',argent,un xiprer més ardit i la rosa
 florint al bell punt de la nit; la bandera  d',oblit  d',una vela ben
 blanca fent més neta i ardent la blancor de la tanca.
I saber-me que soc,en el redós suau,
Un bri  d'herba només de la divina pau"
Rosa Leveroni(Barcelona 1910-Cadaques 1985)
(la poesia essencial)
 
TESTAMENTO
 
Cuando la hora del reposo me arribe, solo quiero el manto
de un trozo de cielo marino. 
Quiero el dulce silencio del vuelo de una gaviota dibujando el contorno de una
 cala bien fina; el olivo plateado ,un ciprés  mas  erguido y  la rosa
 floreciendo en medio de la noche; la bandera del olvido  de una  vela bien
 blanca destacando más limpia y ardiente la blancura de la cerca.
Y saberme  que soy , en el  suave cercado  ,
una brizna  de hierba de  la divina paz "
 
Rosa Leveroni(Barcelona 1910-Cadaques 1985)
(la poesia essencial)
 
(traducción muy libre EST)
 
Eduard Sagarra i Trias

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada